marți, 3 noiembrie 2015

Felinele cad mereu in picioare

După ce am intrat în posesia Felinelor verzi, pe care le-am botezat “Green Panthers”, mi-am propus să le alerg minim 100 km înainte de a mă pronunța în privința calității lor.

Ca design m-au atras de la prima vedere: un design simplu, elegant, fără “zorzoane” inutile, dar cu o paletă coloristică ce satisface gustul fiecăruia. Mai viu colorate (roșu, portocaliu, galben, verde, albastru) dacă vrei să le asortezi cu echipamentul de alergare sau în culori mai cuminți (negru, gri, verde militar) dacă ești mai discret. Eu unul mi-am ales o pereche verde, pe care să o asortez la tricoul “sponsorului”. Culoarea asta le dă un aer fresh, care te îmbie la alergări sprintene, mai ales pe poteci de trail.

Odată aleasă culoarea, surpriza plăcută la prima încălțare a fost comfortul pe care îl percepe laba piciorului. Materialul moale din care sînt făcuți, banda elastică din interior care fixează bine piciorul în pantof, bombeul protejat dar nu rigid, șiretul subțire dar nu tăios mi-au oferit din prima senzația de comfort pe care o caut la orice pantof. În plus este prima pereche de pantofi de alergare la care îmi este bună mărimea pe care o port în mod curent la pantofii de oraș, la toți ceilalți a trebuit să iau un număr mai mare. Așa că am fost nerăbdător să-i pun la treabă, curios de cum se vor comporta pe traseu.


La prima încălțare, prin casă, am fost plăcut impresionat de cît de ușori sînt. A doua zi i-am purtat la birou, într-o zi călduroasă – m-am simțit foarte bine în ei, îmi tot căutam de lucru pe la birourile de la etaj ca să am motiv să urc scările cu ei. Apoi seara i-am scos în parc, la alergat. Și a fost dragoste la prima … alergare.

Fiind ușori, te îmbie la alergări rapide. Deși au talpă cu profil de trail, acesta nu este foarte agresiv, iar cauciucul este moale, deci nu tropăi pe asfalt. Dimpotrivă, talpa Vibram, cu protecție bună la călcîi, asigură un soi de propulsie care m-a stimulat să cresc viteza. Și nu a fost doar o impresie, am constatat asta analizînd apoi rezultatele pe Strava. Așa că i-am folosit și la următoarele antrenamente din parc și la Crosul Companiilor, unde am reușit să am cea mai bună viteză față de edițiile precedente, deși eram mai puțin antrenat.

Am fost tentat să-i încalț și la MPC, dar mi-a fost milă să-i bag în grohotișul de pe Valea Urzicii. M-am bucurat însă să constat la festivitatea de premiere (unde îi aveam în picioare) că cei de pe podium au primit fiecare cîte o pereche. Sînt convins că-i vor alerga și ei cu plăcere și că încet dar sigur brandul S-Karp își va cîștiga locul binemeritat.

Așa că primul concurs de trail la care și-au arătat valoarea a fost Făget Tour, semimaraton pe potecile din Pădurea Făget. Aici au avut parte de detoate: pășune, drum pietruit, poteci de pămînt, dealuri noroioase, poteci acoperite cu frunze etc.

Au confirmat atuurile lor principale: pantofi ușori, susținere bună a tălpii, aderență bună atît la urcări, cît și la coborîri. Întrucît le-am legat bine șiretul, pe sistemul utilizării celor două găuri finalenu mi-au intrat pietre sau frunze în pantof, deși n-am folosit gaitere. Chiar dacă a fost o zi rece de toamnă, nu mi-a fost frig în ei, deși am folosit șosete subțiri, de vară. Și foarte important, profilul tălpii este gîndit inteligent, astfel încît să asigure tracțiune optimă fără să se “împrietenească” cu noroiul. Pe același traseu, în anii trecuți aveam problema că adunam cîte un kg de noroi pe talpă.

Astăzi de dimineață am ieșit la prima alergare la temperaturi negative. Am folosit șosete de merinos și m-am simțit excelent în ei. La final, mergînd prin covorul de frunze uscate, mi-a trecut prin minte următorul gînd: frunzele se îngălbenesc și pică, dar Felinele rămîn verzi și cad mereu … în picioare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu